Stichting CDH1 wil landelijk erkende pas voor mensen zonder maag

In Nederland bestaan meer dan 10 initiatieven voor een speciaal pasje om snel naar de toilet te kunnen of een aangepaste maaltijd te krijgen. Verschillende patiëntenorganisaties bieden een toiletpas. Stichting SPKS heeft een ‘geen maag’- pas en de stichting Coeliakie heeft bijvoorbeeld een dieetpas waarop precies staat wat iemand wel of niet kan verdragen aan eten.

Een pasje laten maken is simpel. Zorgen dat de pas overal wordt herkend en geaccepteerd, is een heel ander verhaal. Het bestuur zou graag aansluiten bij een landelijk initiatief maar weet niet of dit bestaat. Baal jij ervan dat er geen geschikte pas is en wil jij je daarvoor inzetten? Meld je dan bij het bestuur door een mail te sturen naar info@stichting-cdh1.nl.